Riihimäen brändi ja visuaalinen ilme uudistuivat syksyllä 2021. Visuaalisen ilmeen keskiössä on Riihimäki-tekstilogo. Logoa voit käyttää itsenäisesti tai yhdistettynä brändin ydinlupaukseen: Suuri pikkukaupunki. Logosta on olemassa useita erilaisia versioita, muun muassa englanninkielinen versio.
Logon lisäksi kaupunki käyttää R-elementtiä, joka on keskeinen osa Riihimäen kaupungin visuaalista identiteettiä. R-elementtiä voit käyttää monella eri tavalla: viestin osana, itsenäisenä tunnuksenomaisena elementtinä tai kuvituksena. Lisäksi sen muotoja voit käyttää hyväksi erilaisten pintojen jakamiseen tai rajaamiseen.
Kaupungin visuaalisen ilmeen pääväri on punainen. Väri kuvastaa rakkautta Riihimäkeä kohtaan. Punaisen päävärin rinnalla käytetään viittä lisäväriä, jotka mahdollistavat väreillä leikittelyn ja muodostavat brändissä värejä hallitusti vaihtelemalla monipuolisen ja monikäyttöisen kokonaisuuden.
Kaupunkilaiset nimesivät värit brändin osallistamisen yhteydessä maauimalaksi (sininen), puistoksi (vihreä), auringonkukkapelloksi (keltainen), Eksynyt-patsaaksi (vaaleanpunainen) ja robotiksi (violetti). Tarkat värimääritykset löytyvät Riihimäen kaupungin brändikirjasta ja graafisesta ohjeistosta.
Kaupungin vaakunaa käytetään viestinnässä vain rajatuissa tapauksissa.