Kaupungin viestintä- ja markkinointiyksikkö vastaa kaupunkitasoisen viestinnän ja markkinoinnin suunnittelusta, kehittämisestä ja toteuttamisesta. Viestintä tukee kaupungin strategisten tavoitteiden toteutumista.
Viestintä ja markkinointi ovat olennainen osa Riihimäen kaupungin toimintaa. Kaupungin viestintä palvelee kaupunkilaisia ja sidosryhmiä kaupunkiin liittyvissä asioissa. Viestintää ja markkinointia ohjaavat kaupungin arvot ja kaupunginhallituksen hyväksymät linjaukset, joiden perusteella viestintä ja markkinointi on osallistavaa, osaavaa, yhtenäistä, yhdistävää, palvelevaa ja vaikuttavaa.
Kaupungin viestinnän pääkanava on kaupungin verkkosivusto. Sivustolla on muun muassa kaupunkilaisille suunnattu Sinulle riksulainen -asukasosio, jossa julkaistaan noin kaksi kertaa kuukaudessa juttuja riihimäkeläisistä ihmisistä, paikoista, asioista ja päätöksenteosta. Asukassisältöjen vastaavana päätoimittajana toimii kaupungin viestintä- ja markkinointipäällikkö.
Lisäksi kaupunki viestii aktiivisesti Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä ja LinkedInissä. Lisäksi useilla kaupungin palveluilla on omia sosiaalisen median tilejä.
Kaupunkitasoisesta viestinnästä vastaavat kaupunginjohtaja ja viestintä- ja markkinointipäällikkö sekä toimiala- ja aluejohtajat omien palveluidensa osalta.