Riihimäen kaupungin brändi ja visuaalinen ilme uudistuivat

Riihimäen kaupunki on ottanut käyttöön uuden brändin ja visuaalisen ilmeen. Uusi ilme otetaan käyttöön vaiheittain kaupungin palveluissa ja toiminnoissa. Ensimmäisenä ilme näkyy kaupunkilaisille lauantaina avajaisia viettävässä Riksulassa ja Jukka Jalosen puistoon tulevassa selfieseinässä. Syksyn aikana uuden ilmeen saavat muun muassa Matkakeskuksen ja Virastokeskus Veturin julkisivut ja opasteet, intranet ja kaupungin verkkosivut. Riihimäen ydinlupaus on Suuri … Lue lisää

Riihimäen kaupunki juhlii 60-vuotista kaupunkia 11. syyskuuta

Riihimäen kaupungin 60-vuotisjuhlia vietetään syyskuussa. Juhlallisuudet jouduttiin siirtämään syyskuulta 2020 vuodella koronapandemian vuoksi. Riihimäki muutettiin vuonna 1960 kauppalasta kaupungiksi Suomen kuuden ensimmäisen uusimuotoisen kaupungin joukossa. Koko perheen kaupunkijuhlaa on tarkoitus viettää Riihimäki-päivän yhteydessä 11. syyskuuta 2021. Perinteisen juhlaohjelman lisäksi päivän aikana paljastetaan kaupungin uusi brändi ja visuaalinen ilme sekä julkaistaan brändistä viestivä elementti, jonka toivotaan … Lue lisää

Hyvät kulkuyhteydet ja arkielämän helppous ja turvallisuus Riihimäen vahvuuksia

Riihimäki tunnetaan erityisesti rautatiestä, hyvistä kulkuyhteyksistä ja Suomen lasimuseosta. Suurin osa suomalaisista osaa sijoittaa Riihimäen hyvin kartalle. Riihimäkeläisten mielestä kaupungin vahvuuksia ovat arkielämän asioiden helppo hoitaminen, turvallinen asuin- ja elämisympäristö ja asumisen kohtuuhintaisuus. ”Riihimäen sijainti tunnetaan jo hyvin. Kaupungin houkuttelevuutta, vahvuuksia ja elinvoimatekijöitä on kuitenkin syytä vahvistaa. Tätä Riihimäen strategian päivittämisellä ja brändityöllä tavoitellaan. Meidän … Lue lisää