Hyppää sisältöön
Palvelulinjan auto rautatieaseman liikenneympyrässä
Kuva: Teemu Heikkilä

R-kyyti

Huom! Linja 2 palaa liikenteeseen R-kyydin saatavuusongelmien vuoksi torstaista 16.6.2022 alkaen.

Katso tarkemmat tiedot täältä.

R-kyyti on Riihimäen uusi kutsukyytipalvelu, joka liikennöi asiakkaiden omien reittien ja aikataulujen mukaan. Palvelukonseptia kokeillaan vuoden 2022 loppuun saakka. Kesällä 6.6.–9.8.2022 R-kyyti korvaa aikataulutetun paikallisliikenteen ja palvelulinjan kokonaan. Syksyllä 10.8.–31.12.2022 R-kyyti korvaa palvelulinjan sekä varhaisaamujen, iltojen ja viikonloppujen aikataulutetun liikenteen. R-kyyti on osa laajempaa kokeiluhanketta, johon saadaan liikkumisen ohjauksen valtionavustusta Traficomilta.

R-kyyti mahdollistaa hyvän palvelutason aiempaa laajemmalle alueelle ja sillä pääsee kätevästi myös paikkoihin, joihin bussi ei ole aiemmin vienyt – kesällä esimerkiksi uimarannoille. Ympäristöystävällinen R-kyyti jättää turhat ajot pois. Bussi kulkee vain silloin, kun on tilauksia.

Tilaa R-kyyti Matkahuollon Reitit & Liput -sovelluksella tai soittamalla numeroon 0206 144 400 (ppm, ma–pe klo 7–17). Katso tarkemmat ohjeet alta.

Voit tilata kyydin osoitteesta osoitteeseen palvelualueen sisällä. Voit tehdä tilauksen välittömään tarpeeseen tai ennakkoon. Reitit muodostetaan asiakkaiden tilausten pohjalta. Aikataulu ilmoitetaan joustavana aikavälinä, jotta samaan suuntaan kulkevia matkustajia voidaan yhdistellä samoille reiteille.

  • Palveluajat

    • ma–pe klo 5–23
    • la–su klo 7–17

    Palvelualue

    R-kyyti palvelee koko taajama-alueella sekä Herajoen työssäkäynti alueella (mm. Würth, Valio).
    Katso R-kyydin palvelualuekartta tästä

    Voit tilata kyydin kesällä myös Hirvijärven ja Paalijärven uimarannoille, kun tilaat saapumisen rannalle seuraavina aikoina (myös rannalta lähtö pitää tilata näinä aikoina):

    • ma–pe klo 10, 13, 16 ja 19
    • la–su klo 10, 13 ja 16

    Poikkeavat ajopäivät

    • 24.6.2022 (juhannusaatto) lauantailiikenne (päättyy klo 13)
    • 25.6.2022 (juhannuspäivä) ei liikennöintiä
    • Lataa Matkahuollon Reitit & Liput -sovellus Google Play tai App Store -sovelluskaupasta
    • Käyttöönotto edellyttää, että sinulla on sähköpostiosoite
    • Sovelluksella voit itse tilata R-kyydin silloin, kun sinulle sopii
    • Syötä sovellukseen lähtöpaikka ja määränpää joko kartalta valitsemalla tai kirjoittamalla hakulaatikkoon. Voit halutessasi käyttää myös automaattista paikannusta
      • Hakua käyttäessäsi kannattaa ennen tai jälkeen kadun tai paikan nimeä kirjoittaa “Riihimäki”, jolloin oikean paikan löytäminen helpottuu. Sovellus myös muistaa aiemmin haetut paikat
    • Muista varata paikka myös mukanasi tuleville muille matkustajille sekä rollaattorille, pyörätuolille tai lastenvaunuille muokkaamalla matkustajatietoja hakulaatikoiden alla olevasta matkustajatiedot-kohdasta
    • Kun olet valinnut lähtöpaikan ja määränpään sekä syöttänyt tarvittavat matkustajatiedot, hae reitit ja liput
    • Sovellus hakee reitit automaattisesti nykyhetken mukaan. Voit vaihtaa päivämäärää ja kellonaikaa oikeasta yläreunasta
    • Voit maksaa kyydin tilauksen yhteydessä (aikuinen 2 €, lapsi 1 €). Jos et halua maksaa sovelluksella tai olet oikeutettu matkustamaan paikallisliikenteessä maksutta, valitse sovelluksesta lipuksi “paikanvaraus”
    • Saat tiedon kyydin tarkasta noutoajasta, voit seurata auton saapumista ja tarkistaa noutopisteen sijainnin puhelimen kartalta
    • Voit perua kyydin maksutta itse, mikäli lähtöön on yli tunti aikaa
    • Voit hakea reittejä myös esim. muihin kaupunkeihin. Sovellus osaa tällöin automaattisesti ehdottaa R-kyydin ja bussi- tai junareitin yhdistelmää. Sovelluksella voit myös ostaa samalla R-kyydin lisäksi muut joukkoliikenneliput (mm. Matkahuolto, VR, Onnibus, HSL, Nysse, Waltti)
    • Sovelluksella voit tilata kyydin aikaisintaan 5 päivää ennakkoon
    • Yksityiskohtaiset ohjeet kutsukyydin tilaamiseen – Matkahuolto
    • Soita numeroon 0206 144 400 (ppm) ma–pe klo 7–17
    • Kerro mistä mihin olet menossa ja milloin
    • Muista kertoa myös mukanasi tulevien muiden matkustajien määrä sekä mahdolliset apuvälineet (rollaattori, pyörätuoli, lastenvaunut)
    • Asiakaspalvelija ilmoittaa kyydin aikaisimman mahdollisen noutoajan. Varaudu kuitenkin odottamaan kyytiä jopa 15 minuutin ajan
    • Asiakaspalvelija kertoo kyydin noutopisteen
    • Asiakaspalvelusta voit tilata myös säännöllisesti toistuvia kyytejä
    • Jos haluat seurata kyytiäsi Reitit & Liput -sovelluksesta, ilmoita sähköpostiosoitteesi
    • Tilausnumeroon soittamalla voit myös perua kyydin
    • Jos haluat varmistaa kyydin tiettyyn aikaan, tilaa se hyvissä ajoin ennakkoon, ja tee tilaus sen mukaan, milloin sinun pitäisi olla perillä kohteessa (esim. rautatieasemalla, lääkärissä, kampaajalla)
    • Kyyti ei aina hae aivan oven edestä vaan usein on käveltävä lyhyt matka esim. kotiovelta kadunvarteen. Iäkkäille ja liikuntaesteisille taataan mahdollisuuksien mukaan nouto ovelta pyydettäessä. Ilmoita tästä tilauksen yhteydessä joko asiakaspalvelijalle tai sovelluksessa lisätiedot kuljettajalle -kohtaan (avautuu, kun vahvistat tilauksen)
    • Jos tilaat matkan toiselle henkilölle, ilmoita matkustajan nimi tilauksen yhteydessä joko asiakaspalvelijalle tai sovelluksessa lisätiedot kuljettajalle -kohtaan (avautuu, kun vahvistat tilauksen)
    • Jokaiselle matkalle on tilattava kyyti erikseen. Auto ei esimerkiksi jää odottamaan kauppa-asioinnin ajaksi kaupan ulkopuolelle. Auto ei voi myöskään poimia ystäviä mukaan matkan varrelta, jos heille ei ole tehty omaa tilausta
    • Mikäli et tarvitsekaan tilaamaasi kyytiä, muista perua se hyvissä ajoin, jotta autot vapautuvat muiden käyttöön
  • Maksa matka sovelluksella tilausta tehdessäsi (aikuinen 2 €, lapsi 1 €) tai samoin kuin maksaisit tavallisessa bussissa. Kyytiin pääsee normaaleilla paikallisliikenteen lipputuotteilla tai maksamalla sovelluksella tilauksen yhteydessä. Paikallisliikenteessä maksutta matkustavat kulkevat myös R-kyydillä maksutta.

    Katso tarkemmat tiedot maksutavoista ja lipputuotteista täältä.

  • R-kyytiä ajaa kolme pikkubussia, jotka kaikki ovat matalalattiaisia. Niiden kyytiin pääsee siis helposti lastenvaunujen, rollaattorin tai pyörätuolin kanssa. Kuljettaja myös auttaa tarvittaessa. Lastenvaunujen, rollaattorin tai pyörätuolin kuljettamisesta ei peritä maksua. Lastenvaunujen kanssa matkustavan (yhden) aikuisen matka on maksuton. Myös alle 7-vuotiaan matka on aina maksuton.

    Yhteen autoon mahtuu kerralla enintään 16–18 matkustajaa, 1–2 pyörätuolia tai muutama rollaattori ja/tai lastenvaunut.

  • R-kyydissä toimitaan matkatavaroiden, lemmikkieläimien, polkupyörien ja muiden kulkuvälineiden sekä löytötavaroiden osalta samalla tavoin kuin muussakin paikallisliikenteessä. Myös pysähtymismerkki kannattaa antaa lähestyvälle R-kyydin bussille.

    Tarkemmat tiedot edellä mainituista asioista löytyvät täältä (kohdasta Yleistä Riihimäen paikallisliikenteestä).

  • Toivomme palautetta, jotta voimme kehittää palvelua jo kokeilun aikana ja arvioida kokeilun tuloksia.

    Anna palautetta R-kyydistä palautelomakkeella. Palautelomakkeen voi täyttää useita kertoja.

    Voit antaa palautetta myös tilauskeskuksen asiakaspalvelijoille.

    • Palvelun järjestää Riihimäen kaupunki
    • Kutsuliikenteen tilaus- ja reititysjärjestelmän toimittaa Matkahuolto
    • R-kyytiä liikennöi Lehdon Liikenne Oy
    • Palvelun pilotointiin saadaan liikkumisen ohjauksen valtionavustusta Traficomilta
  • Yleistä

    Nämä käyttöehdot koskevat R-kyyti-liikennepalvelun (“R-kyyti”) käyttöä. Käyttääkseen R-kyytiä käyttäjän tulee lukea huolellisesti ja hyväksyä nämä käyttöehdot ennen palvelun käyttöä.

    R-kyyti-liikennepalvelu

    R-kyyti kuljettaa asiakkaita määritellyn palvelualueen ja palveluaikojen puitteissa asiakkaiden tekemien tilausten pohjalta. Voit tilata R-kyydin minkä tahansa osoitteiden välillä palvelualueen sisällä. Kyyti noutaa ja jättää turvallisissa paikoissa lähellä ilmoittamiasi osoitteita. Sovellus tai asiakaspalvelija ilmoittaa noutopaikan. Automaattinen reititysjärjestelmä yhdistää samaan suuntaan ja samaan aikaan kulkevia matkustajia samoille reiteille, jotta autoilla voidaan kuljettaa mahdollisimman monia asiakkaita. Siksi R-kyydin noutoaika ilmoitetaan joustavana aikavälinä. Matkan lähtö- ja/tai saapumisajat sekä matka-aika voivat joustavasti muuttua ilmoitettujen aikarajojen sisällä. Kuljettaja poimii ja jättää asiakkaat reititysjärjestelmän tuottaman aikataulun mukaan.

    R-kyyti-liikennepalvelun järjestää Riihimäen kaupunki, joka tilaa siihen tarvittavan kuljetuspalvelun asianmukaisen luvan omaavilta taksi- tai joukkoliikenneyrityksiltä.

    Kyydin tilaaminen

    R-kyyti tilataan etukäteen joko mobiililaitteisiin ladattavalla sovelluksella tai soittamalla asiakaspalveluun.

    Kun matka tilataan ja maksetaan sovelluksella, asiakas sitoutuu maksamaan ilmoitetun hinnan tilaamisen yhteydessä sovellukseen tallennetulla maksutavalla. Sovelluksen tarjoaja määrittelee käytettävissä olevat maksuvälineet, ja käyttäjän on hyväksyttävä kyseisen sovelluksen käyttöehdot. Mikäli kyseessä on yksittäinen R-kyyti-tilaus, maksu veloitetaan tunti ennen matkan alkua tai heti tilaushetkellä, jos lähtöön on aikaa alle tunti.

    Kun matka tilataan sovelluksella, mutta maksetaan autossa tai, kun matka tilataan soittamalla asiakaspalveluun, kyyti maksetaan kuljettajalle kyytiin noustessa. Kulloinkin voimassa olevat maksutavat ja lipputuotteet ilmoitetaan matkaliput-sivulla. Kuljettaja veloittaa voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

    Ennen tilauksen vahvistamista tarkista, että noutopiste, määränpää, haluttu ajankohta sekä matkustaja- ja apuvälinetiedot ovat oikein. Jos matka tilataan toiselle henkilölle, tilaajan tulee mainita matkustajan nimi tilauksen lisätiedoissa. Huomioi, että noutopiste voi sijaita lyhyen kävelymatkan päässä tilauspaikasta. Ennakkotilauksia on mahdollista tehdä aikaisintaan viisi päivää ennen matkan ajankohtaa, jos kyseessä on yksittäinen R-kyyti-tilaus.

    Sovelluksella R-kyydin voi tilata myös osana matkaketjua eli samalla kertaa voi tilata R-kyydin ja jonkin muun joukkoliikennematkan. Tässä tapauksessa R-kyydin ennakkotilaamiselle ei ole mitään aikarajaa, mutta maksu veloitetaan jo heti tilaamisen yhteydessä eikä tilausta voi perua.

    Ennakkotilausten noutoaika ilmoitetaan aikavälinä, joka tarkentuu, kun tiedetään, yhdistyykö reittiin muita asiakastilauksia.

    Asiakkaan noutaminen

    Kun matka on tilattu sovelluksella, tarkempi aika ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen kyydin aikaisinta mahdollista noutoaikaa. Tämän jälkeen asiakas voi myös seurata auton saapumista sovelluksen kartalla. Ole ilmoitetussa noutopisteessä ilmoitettuna noutoaikana. R-kyyti ei voi odottaa yksittäistä asiakasta yli luvatun noutoajan, koska R-kyydin pitää pysyä muille asiakkaille lupaamassaan aikataulussa.

    Kun matka on tilattu soittamalla asiakaspalveluun, asiakkaan tulee aina varautua aikaisimpaan mahdolliseen noutoaikaan. Soittamalla tilanneille asiakkaille ei lähde ilmoitusta tarkentuneesta noutoajasta. Asiakkaan täytyy varautua odottamaan ilmoitetussa noutopisteessä koko ilmoitetun noutoaikavälin ajan.

    Asiakkaan tulee ilmoittaa puhelinnumeronsa joko asiakaspalvelijalle tai tallentamalla se sovelluksessa, jotta kuljettaja voi saada hänet kiinni, mikäli noutopisteen sijainnissa on epäselvyyttä ja kuljettaja ei löydä asiakasta. Mikäli auto on paikalla ilmoitetun mukaisesti, mutta asiakas ei, eikä kuljettajalla ole asiakkaan puhelinnumeroa, kuljettaja joutuu jatkamaan matkaa ilman asiakasta eikä maksua tällöin palauteta.

    Tässä vaiheessa asiakkaan on mahdollista soittaa myös itse suoraan sovelluksesta kuljettajalle, mikäli kyydin saapumisessa ilmenee ongelmia.

    Noustessaan kyytiin asiakkaan tulee ilmoittaa nimensä kuljettajalle, jotta kuljettaja pystyy kuittaamaan oikean asiakkaan kyytiin poimituksi.

    Kyydin peruminen ja käyttämättä jättäminen

    Yksittäisen sovelluksella tilatun R-kyyti-tilauksen voi perua maksutta viimeistään tuntia ennen aikaisinta noutoaikaa. Jos asiakas jättää sovelluksella tilaamansa kyydin käyttämättä ilman perumista, tilauksesta veloitetaan R-kyydin normaali hinta korvaukseksi auton turhasta varaamisesta.

    Myös soittamalla tehdyt tilaukset tulee peruuttaa viimeistään tuntia ennen aikaisinta lähtöä, jotta autot eivät ole turhaan varattuna ja vapautuvat muiden asiakkaiden käyttöön.

    Matkaketjun osana olevaa sovelluksella tehtyä R-kyyti-tilausta ei voi perua. Matkaketjulla tarkoitetaan joukkoliikennelipun ja R-kyydin muodostamaa yhdistelmää, joka on ostettu yhdellä kertaa sovelluksella.

    Mikäli sama asiakas jättää tilaamansa kyydin käyttämättä ilman perumista usein, voidaan viiden (5) perumatta jättämisen jälkeen evätä kyseessä olevan asiakkaan oikeus tehdä R-kyyti-tilauksia.

    Paikka pitää varata kaikille henkilöille

    Kaikkien matkustajien määrä on ilmoitettava tilausta tehtäessä, myös esimerkiksi maksutta matkustavien lasten, jotta tarvittavat paikat voidaan varata autoista. Kuljettajalla on oikeus evätä kyytiin nousu lisämatkustajilta, joita ei ole ilmoitettu tilauksessa, koska auton paikat voivat olla jo varattuja muille asiakkaille.

    Tilauksen matkustajamäärää ei voi tilauksen jälkeen enää muuttaa. Mikäli tätä halutaan muuttaa, pitää tilaus perua ja tehdä uusi tilaus.

    R-kyyti-kuljettaja ei voi toimia itsenäisesti matkustavien lasten tai muiden apua tarvitsevien henkilöiden avustajana tai saattajana. Jos matkustaja tarvitsee saattajan, hänet pitää myös ilmoittaa matkustajaksi tilauksessa.

    Maksunpalautukset

    Maksua ei palauteta virheellisesti tilatuista matkoista. Tarjoamme täyden maksupalautuksen sovelluksella tilauksen yhteydessä maksetuista kyydeistä, jos tilattu kyyti jää ajamatta tai myöhästyy merkittävästi muusta kuin asiakkaasta johtuvasta syystä ja tästä on reklamoitu 48 tunnin sisällä (ks. Palautteet ja reklamaatiot).

    R-kyydin nouto- ja saapumisaika ilmoitetaan tilaushetkellä aikavälinä. Kyyti katsotaan myöhästyneeksi vain, jos nouto tai saapuminen tapahtuvat näiden aikavälien jälkeen. Kyyti katsotaan merkittävästi myöhästyneeksi, mikäli nouto tai saapuminen tapahtuvat yli 10 minuuttia näiden aikavälien jälkeen. Maksua ei palauteta, mikäli nouto ja saapuminen ovat tapahtuneet näiden aikavälien sisällä tai ylitys on enintään 10 minuuttia.

    Lasten kuljettaminen

    Vanhemmat tai huoltajat ovat täydessä vastuussa alaikäisten toimista, vaikka lapsi matkustaisi ilman saattajaa.

    Emme voi taata, että alle 3-vuotiaalle lapselle on aina asianmukainen turvaistuin. Mikäli lapsen ikä tai koko edellyttää turvaistuinta, on sellaisen järjestäminen viime kädessä lapsen kanssa matkustavan huoltajan tai aikuisen vastuulla, ja vastuu ilman asianmukaista turvaistuinta matkustavasta lapsesta on kyseisellä aikuisella.

    Apuvälineet

    Pyörätuolin, rollaattorin ja lastenvaunujen kuljettaminen on mahdollista, mikäli autoissa on niille tilaa ja niille on varattu paikka tilauksen yhteydessä. Ilmoita aina mukana kulkevista apuvälineistä tilauksen yhteydessä. R-kyyti ei tarjoa asiakkaan saattopalvelua, joten varauduthan siihen, että jos tarvitset avustajaa joko lähtö- tai saapumisosoitteessa, kuljettaja ei voi toimia avustajana.

    Lemmikkieläimet

    Lemmikkien kuljettaminen on mahdollista, mutta ilmoita mukanasi kulkevasta lemmikistä tilauksen lisätiedoissa kuljettajalle. Kuljettaja voi kieltäytyä kuljettamasta lemmikkejä, joiden voidaan perustellusti olettaa aiheuttavan häiriötä tai olevan vaaraksi muille matkustajille tai kuljettajalle. R-kyyti ei vastaa matkustajalle mahdollisesti aiheutuvista allergisista reaktioista, joita kuljetettavat tai aikaisemmin kuljetetut lemmikkieläimet voivat matkustajalle aiheuttaa.

    Tupakointi ja alkoholin käyttö ei ole sallittua

    R-kyyti-autoissa ei saa tupakoida, käyttää sähkötupakkaa eikä huumaavia aineita tai nauttia alkoholijuomia. Kuljettaja voi vaatia matkustajaa poistumaan kyydistä, jos tämä ei noudata tässä mainittua kieltoa. Huumaavien aineiden käytöstä tehdään myös ilmoitus poliisille.

    Auton vahingoittamisesta peritään korvaus

    Mikäli asiakas aiheuttaa auton likaantumisen (esim. pahoinvoinnin seurauksena) tai vaurioittaa autoa, on asiakas velvollinen korvaamaan siivous- ja korjauskulut suoraan kuljetusyritykselle. Kuljettaja voi veloittaa korvauksen asiakkaalta suoraan autossa tai lähettää laskun jälkikäteen. Asiakas voi tarvittaessa olla yhteydessä R-kyydin asiakaspalveluun, jos korvausvaatimuksessa on epäselvyyksiä.

    Ei häirintää

    R-kyydillä on nollatoleranssi kaikenlaisen häirinnän ja epäasiallisen käyttäytymisen suhteen. Kuljettajalla on velvollisuus poistaa kyydistä asiakas, joka häiritsee muita matkustajia tai kuljettajaa seksuaalisesti, rasistisesti tai muulla epäsopivalla tavalla, eikä kehotuksesta huolimatta välittömästi lopeta häirintää. Häirintää on käytös, jonka kohde tulkitsee häirinnäksi, loukkaavaksi tai muutoin epäasialliseksi.

    Kuljettajalla on oikeus kieltäytyä ottamasta kyytiin asiakasta, joka käyttäytyy aggressiivisesti tai tavalla, jonka perusteella hänen voidaan ilmeisesti olettaa häiritsevän tai olevan vaaraksi muille matkustajille. Kuljettajalla on oikeus estää edellä kuvatulla tavalla kanssamatkustajaa häirinnyttä asiakasta poistumasta kyydistä samassa osoitteessa kuin häirinnän kohteeksi joutunut asiakas, jos kuljettajan harkinnan mukaan häirinnän kohteeksi joutuneen turvallisuus olisi muuten uhattuna.

    R-kyyti pidättää oikeuden olla ottamatta kyytiin asiakasta, joka on aiemmin R-kyytiä käyttäessään syyllistynyt edellä kuvattuun häirintään eikä ole kehotuksen saatuaan lopettanut häiritsevää tai epäasiallista käyttäytymistä. Edellä kuvatuissa tilanteissa kyydistä poistetuille tai kyydistä jätetyille ei korvata maksetun kyydin hintaa.

    Matkaketjut

    Jos käytät R-kyytiä osana matkaa (esim. jatkaaksesi matkaa toisella liikennepalvelulla), varmistathan riittävän vaihtoajan kulkuvälineestä toiseen vaihtaessasi. Riihimäen kaupunki rajaa korvausvastuunsa R-kyyti-liikennepalvelun hintaan, jos myöhästyt jatkoyhteydestä.

    Vaikka pyrimme täsmällisyyteen ilmoitetuissa ajoissa, emme voi taata minuuttiaikataulua, emmekä hyvitä kyydin hintaa vähäisissä myöhästymisissä. Jos haluat varmistua, että saavut esimerkiksi rautatieasemalle ajoissa, tee kyytitilaus asettamalla saapumisaika siten, että sinulla on hyvin aikaa siirtyä junaan.

    Voit myös hakea matkan toisella paikkakunnalla sijaitsevaan määränpäähän saakka, jolloin sovellus osaa valmiiksi ehdottaa R-kyydin ja junan tai linja-auton muodostamaa matkaketjua ja aikatauluttaa R-kyydin junan tai linja-auton lähtöajan mukaan. Huomioi kuitenkin, että vaihto ei ole taattu, joten lyhyen vaihtoajan matkaketjujen ostaminen on asiakkaan vastuulla ja jatkoyhteyttä ei hyvitetä, mikäli R-kyyti on myöhässä.

    Palautteet ja reklamaatiot

    Palautteet ja reklamaatiot koskien R-kyyti-liikennepalvelua on toimitettava Riihimäen palautepalvelun tai tilaussovelluksen kautta.

    Henkilötietojen käsittely

    Rekisterinpitäjänä toimii kutsuliikennealustan ja tilaussovelluksen tarjoaja. Käyttääkseen R-kyytiä käyttäjän on hyväksyttävä kutsuliikennealustan ja tilaussovelluksen tarjoajan tietosuojaselosteen mukainen henkilötietojen käsittely.

    Toistaiseksi R-kyydin voi tilata vain Matkahuollon Reitit & Liput -sovelluksella tai soittamalla Matkahuollon asiakaspalvelunumeroon. Matkahuollon Euroopan unionin tietosuoja-asetuksen (2016/679) 13 ja 14 artikloiden mukainen tietosuojaseloste on luettavissa osoitteessa https://www.matkahuolto.fi/tietosuojaseloste-asiakastiedot.

    Rekisterinpitäjänä toimii myös Riihimäen kaupunki. Riihimäen kaupungin Euroopan unionin tietosuoja-asetuksen (2016/679) 13 ja 14 artikloiden mukainen tietosuojaseloste on luettavissa täältä.