Riihimäki Iida
Markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija
Hallinto ja konserni -toimiala
Käännös tehty koneellisesti käyttäen Google Translatea
Riihimäen kaupunki käynnistää joulukuussa kampanjan, jossa kerätään kaupunkilaisten muistoja, kokemuksia ja tarinoita lasikaupunkiin liittyen. Tarinoita kerätään kolmen kuukauden ajan joulukuusta 2025 helmikuun 2026 loppuun ja niitä voi lähettää kaupungin verkkosivujen kautta osoitteessa riihimaki.fi/lasikaupunki olevalla lomakkeella.
Kampanjan tavoitteena on vahvistaa Riihimäen lasikaupunki-identiteettiä asukkaiden omien kertomusten kautta. Tarinat rikastuttavat vuoden 2026 markkinointia ja kertovat lasikaupungin merkityksestä asukkaille.
– Lasilla on ollut tärkeä rooli Riihimäen historiassa ja monen perheen elämässä. Haluamme tuoda esiin, miten lasi näkyy arjessa ja muistoissa, kertoo markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija Iida Riihimäki.
Riihimäellä toimii edelleen kaksi lasistudiota sekä Suomen lasimuseo, jotka pitävät yllä kaupungin lasiperinnettä. Riihimäen lasistudiot ovat avoinna ympäri vuoden ja mukana monissa tapahtumissa, joten lasinpuhallus on helposti koettavissa. Lasimuseoon koottu lasihistoria ja vaihtuvat näyttelyt rikastuttavat Riihimäen kulttuuritarjontaa.
Toivomme kampanjaan osallistuvan kaikenikäisiä kertojia. Tarina voi olla muisto, hetki, kuvaus lasin merkityksestä tai vaikka kokemus lasitaiteen äärellä. Kaikki tarinat ovat arvokkaita ja tuovat erilaisista näkökulmista lasikaupunkia esille.
Kaikkien vastanneiden kesken arvomme viisi R-tuotekassia! Tuotekassi sisältää Riihimäki-aiheisia tuotteita. Osallistut arvontaan automaattisesti, kun jaat muistosi lomakkeella.
Markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija
Hallinto ja konserni -toimiala
Kategorioiden arkisto: Tiedotteet
Aihealueet: Koe ja näe , Vaikuta ja tutustu ,
Avainsanat: Lasikaupunki ,
Kaikki artikkelit: Ajankohtaista