Hyppää sisältöön

Käännös tehty koneellisesti käyttäen Google Translatea

Riihimäen kaupungin verkkosivuston käyttäjämäärät kasvoivat jälleen

7.6.2021 Tiedotteet

Riihimäen kaupungin verkkosivuston käyttäjämäärät, sivujen katselut ja istuntojen määrät kasvoivat toista vuotta peräjälkeen. Samalla ne olivat suuremmat kuin aiempina viitenä vuotena. Vuonna 2020 sivustolla oli 374 561 käyttäjää. Luku kasvoi edellisestä vuodesta yli seitsemällä prosentilla. Käyttäjämäärien lisäksi myös sivujen katselujen (3,5 prosenttia) ja istuntojen (9,3 prosenttia) määrät kasvoivat. Istuntojen raja ylitti ensimmäisen kerran miljoonan rajapyykin.

”Olemme äärimmäisen tyytyväisiä, että verkkosivuston ja Riihimäen tunnettuuden eteen tehty työ näkyy sivustolla kävijöiden määrissä. Tämä lupaa hyvää myös syksyllä käyttöön otettaville uusille, asukas- ja käyttäjäystävälliseksi suunnitelluille verkkosivuille. Olemme kiinnittäneet erityistä huomiota sivujen mobiilikäyttöön ja hakutoimintoihin”, viestintä- ja markkinointipäällikkö Mia Miettinen sanoo.

Sosiaalisen median eli Facebookin, Instagramin, Twitterin, LinkedInin ja YouTuben seuraajamäärät kasvoivat vuonna 2020 kanavasta riippuen 10–21 prosenttia.

”Erityisen ilahduttavaa on se, että positiivisten Riihimäki-mainintojen määrä digitaalisissa uutismedioissa ja sosiaalisessa mediassa tuplaantui. Riihimäki sai viime vuonna valtakunnallista huomiota esimerkiksi robottipuheluiden ja onnistuneen kaupunginjohtajarekrytointikampanjan ansiosta. Riihimäki on hieno robotiikka- ja kulttuurikaupunki – ja se ansaitsee kaiken positiivisen huomion”, Miettinen sanoo.

Kaupunki käynnisti viime vuoden lopulla sosiaalisen median maksullisen kampanjan #10SyytäRakastuaRiksuun. Kampanjan ensimmäiset osat tavoittivat lähes 140 000 ihmistä pääkaupunkiseudulta sekä Lahden ja Tampereen seuduilta. Koronapandemian vuoksi suurin osa kampanjasta on toteutettu vuonna 2021.

”Kesällä herättelemme myös riihimäkeläisten kotiseuturakkautta julkaisemalla syyt kaupungin sosiaalisen median kanavissa”, Miettinen kertoo.

Verkkosivustouudistuksen lisäksi kaupunki ottaa syksyllä käyttöön uuden brändin ja visuaalisen ilmeen. Riihimäen kaupungin viestinnän ja markkinoinnin tuloksellisuutta seurataan koko ajan muun muassa verkkosivustojen ja sosiaalisen median osalta.