Meiju suvas tanssittaa mummodiskossa

12.9.2022 Tiedotteet Elä ja voi hyvin

Violetin väreissä kimaltava diskopallo

Riihimäen Teatterihotellissa tanssitaan mummodiskossa 20. syyskuuta klo 14.00–16.00. Esiintyjänä on Meiju Suvas. Tilaisuuden juontaa Tuija Piepponen ja musiikkia soittaa dj Mikko Haapalainen.

”Tapahtumien lisääminen tälle ikäryhmälle on ollut tavoitteenamme ja jatkossa toivommekin pystyvämme tuottamaan heille lisää tarjontaa. Mummodisko on kulttuurihyvinvoinnin toiminnasta hieno esimerkki”, kaupungin kulttuurituottaja Lyti Aaltonen sanoo.

Teatterihotelli on esteetön tila tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin. Paikan päällä on maksullinen kahvila sekä järjestäjien esittelypisteitä ja arvonta.

”Mummodisko on hyvänmielen tapahtuma ihan jokaiselle, joka kaipaa arkeensa iloista yhteistä hetkeä muiden kanssa. Eikä kyseessä ole mikä tahansa yhteen kokoontuminen, vaan sellainen, jota muistellaan vielä useamman vuoden kuluttuakin. Tämä todistettiin Hämeenlinnassa maaliskuussa 2020, kun diskoon saapui vaareja, mummoja, setiä, tätejä –ihan kaikkia. Tilaisuutta muistellaan yhä vielä monissa kohtaamisissa. Nyt on Riihimäen vuoro!”, Milka Lintinen, Kanta-Hämeen Muistiyhdistys ry:stä sanoo.

Oman elämäni sävelet -hanke Kanta-Hämeen Muistiyhdistykseltä tuo Mummodiskon Riihimäelle osana toimintaansa, jossa tavoitellaan muun muassa musiikin aivoterveyttä parantavia vaikutuksia erilaisissa tapahtumissa ja ryhmissä sekä halutaan lisätä tietoutta musiikin mahdollisuuksista muistisairauksien ennaltaehkäisyssä ja sairastuneiden kuntoutuksessa.

Mummodisko on vanhustyön ammattilaisten Mikko Haapalaisen ja Joni Tammisalon käynnistämä konsepti.

”Mummodisko on ennen kaikkea onnistuneita kohtaamisia, maksimaalista hyvinvointia sekä turvallinen ja hyväksyvä ilmapiiri ja ympäristö. Tavoitteena ovat ylisukupolviset kohtaamiset, erilaisten kulttuurien yhteen saattaminen sekä parhaat bileet toimintakyvystä huolimatta”, Lyti Aaltonen sanoo.

Mummodiskon järjestää Riihimäen kaupunki yhdessä Kanta-Hämeen muistiyhdistyksen kanssa. Tapahtuman mahdollistavat Rengon Säästöpankkisäätiö ja Kotokartanosäätiö. Mukana toteutuksessa ovat Hyria koulutus ja Riihimäen OmaisOiva. Mummodiskon sisällön tuotannosta vastaa Mummodisko ry.

Lisätietoja:

Lyti Aaltonen, kulttuurituottaja, Riihimäen kaupunki, lyti.aaltonen@riihimaki.fi, 040 672 9439

Milka Lintinen, hankevastaava, Kanta-Hämeen Muistiyhdistys ry, milka.lintinen@muistiaina.fi, 044 493 2571