Riihimäen Kamppailukeskukselle defibrilaattori lahjoitusvaroin

18.11.2022 Tiedotteet Elä ja voi hyvin Liikunta ja hyvinvointi

Riihimäen Kamppailukeskukseen on saatu lahjoitusvaroin käyttöön defibrilaattori. Kamppailuseurat järjestivät keräyksen, johon osallistuivat seuraavat seurat sekä ulkopuoliset rahoittajat: Asennuspalvelu Aalto Oy, Heracles ry, Ravintola Klaas Oy, Riihimäen Judoseura ry, Riihimäen Kehä-Ketut ry, Riihimäki Taekwondo ry, Suomen Aurinkotekniikka Oy, Tmi Suomen Henkilöturva ja Turvaluotsi Oy.
”Kamppailuseurojen yhteistyö on Riihimäellä erittäin toimivaa.  Yritysten tuella on suoritettu defibrilaattorin hankinta on erittäin tervetullut lisä kamppailukeskukselle. Kiitän lämpimästi kaikkia keräykseen osallistuneita tahoja” Riihimäen kaupungin vs. liikuntapäällikkö Markus Rantsi kertoo.
Riihimäen kamppailukeskuksella harrastuskäyntejä kertyy vuosittain kymmeniä tuhansia. Harrastajat ovat eri-ikäisiä ja –kuntoisia. Harjoituksissa fyysistä jaksaminen joutuu  koetukselle.
”Kamppailuseurojen ohjaajien riskiarvion perusteella mahdollisuus maallikkoelvytykselle on olemassa.  Kamppailuseuroissa toimii useita turva- ja hoitoalan edustajia. Näemme, että defibrilaattori saattaa oikeissa käsissä pelastaa ihmishengen”, Heracles ry:n puheenjohtaja Juha Höök toteaa.
Defibrilaattorin käyttö on helppoa, mutta vaatii perusluonteisen koulutuksen, jotta sen käyttö on maksimaalisen tehokasta. Myös muita ensiaputaitoja on hyvä ajoittain kerrata.
”Heracles ry toteuttaa kamppailuohjaajille ammattilaisten toteuttaman ensiapukoulutuksen, jonka aiheena on PPE-D elvytys” Juha Höök lupaa.
Defibrilaattori on sijoitettu Kamppailukeskuksen yläaulaan ja se on selkeästi merkitty.

Markus Rantsi ja Juha Höök seisomassa vaalean vihreän defibrilaattorin edessä. taustalla on valkoinen seinä ja lokerikkoja.

Heracles ry
heraclesfinland@gmail.com