Yleinen

Riksun solmutunnus taipuu myös sydämeksi

Riihimäen kaupungin visuaalinen ilme päivitettiin vuonna 2014. Tuttu oranssinen solmutunnus on puolestaan jo yli kymmenen vuoden takaa.

Tiedottaja, vs. viestintä- ja markkinointipäällikkö Anni Määttä kokee, että solmulogo on edelleen toimiva ja kaupungin virallinen versio, mutta #kotikaupunki ja #rakasriksu siitä eivät ehkä sellaisenaan välity.

– Kaupungin pitää pysyä ajassa ja sitä tällä pienellä lisäviilauksella nyt haettiin. Myös aktiivinen sosiaalisen median käyttö kannustaa meitä uusiutumaan aktiivisesti.Solmulogon niin kutsutuiksi alalajeiksi jalostettiin rohkeita värejä ja ripaus rakkautta sisältävät sydämet. Oranssi solmulogo on edelleen virallinen kaupungin logo, nämä vain maustavat sitä.

Solmu pysyy siis epävirallisessa ilmeessä edelleen, mutta nyt se on liitetty sydämen keskiöön. Näin myös edellä mainitut kotikaupunki ja rakas Riksu -teemat nousevat muotoillussa versiossa paremmin esille. Värimaailmaa on logossa laajennettu ja tutun oranssin ohessa varsinkin somekäytössä nähdään nyt myös pinkkiä ja mintunvihreää.

– Olemme rohkeasti uudistuva kaupunki ja mielestäni se voi näkyä myös visuaalisesti. Nykyaikana on yleistä, että yrityksissä käytetään monia erilaisia ilmeitä ja lauseita tehtäessä brändiä tunnetuksi. Mekin haluamme näkyä ja saada aikaan tunnetiloja. Pinkki ja vihreä kulkevat käsi kädessä oranssin kanssa ja niiden tarkoitus on ilahduttaa ihmisiä, Määttä toteaa hymyillen.


,


OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 1 Ei 0 Kyllä 1 Ei 0

Kommentit on suljettu.