Yleinen

Riihimäki parantaa vuorovaikutusta kaupunkilaisten kanssa – uusi palautepalvelu käytössä

Riihimäen kaupunki avaa uuden palautepalvelun 8. kesäkuuta. Palvelu toimii internetissä osoitteessa palaute.riihimaki.fi sekä mobiiliversiona. Trimble Feedback -palautepalvelun voi ladata puhelimeensa puhelimen sovelluskaupasta.

”Haluamme parantaa riihimäkeläisten mahdollisuuksia antaa palautetta Riihimäen kaupungille ja samalla pystymme hyödyntämään palautteita aiempaa paremmin omien palveluidemme kehittämisessä. Uusi palautepalvelu on erinomainen keino lisätä kaupunkilaisten mahdollisuuksia osallisuuteen”, hallintopalvelupäällikkö Katja Törrönen sanoo.

Palautepalvelussa palautteeseen voi liittää sitä koskevan paikkatiedon karttamerkinnällä sekä aiheeseen liittyvän kuvan. Erityisesti palautepalvelun mobiiliversiolla halutaan parantaa nopeaa palautteenantoa ja myös mobiiliversio hyödyntää puhelimen paikannustietoa, mikäli palautteenantaja sallii sen. Esimerkiksi kun kaupungin asukas huomaa korjausta vaativan katukuopan, hän voi lähettää matkapuhelinsovelluksella paikanpäältä palautepalveluun palautetekstin lisäksi kuvan kuopasta sekä kuopan paikkatiedon.

Palautteet julkaistaan vastauksineen palautepalvelussa, mikäli palautteenantaja sallii palautteensa julkaisun. Näin lisätään kaupungin toiminnan avoimuutta ja kaupunkilaisille annetaan mahdollisuus lukea palautteita aihepiireittäin.

”Palautekäsittelijän on hyväksyttävä palautteen julkaisu ennen kuin se julkaistaan. Palautteita ei siis julkaista automaattisesti. Näin varmistamme esimerkiksi sen, ettei julkaistavaksi mene esimerkiksi arkaluontoisia tietoja”, Törrönen kertoo.

Palautteelle voi antaa sille sopivan aihepiirin ja palautteet etenevät käsittelyyn aihepiiriensä mukaisesti. Mikäli palautteenantaja ei löydä sopivaa palauteaihetta, hän voi antaa yleisen palautteen. Riihimäen kaupunki vastaa kaikkiin palautteisiin kolmen arkipäivän kuluessa.

”Uusi palautepalvelu on monipuolinen ja jatkossa sen avulla voidaan tehdä myös erilaisia kaupunkilaisille suunnattuja kyselyjä. Lisäksi palautepalvelu parantaa huomattavasti Riihimäen kaupungin mahdollisuuksia analysoida meille saapuvia palautteita”, Törrönen sanoo.

Vastaava palautepalvelu on käytössä useissa Suomen kaupungeissa, kuten Oulussa, Jyväskylässä, Raumalla ja Lahdessa.

Lisätiedot:

Katja Törrönen, hallintopalvelupäällikkö, puh: 040 330 4011

Johanna Hyytinen, paikkatietoasiantuntija, puh: 019 758 4842



OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 2 Ei 1 Kyllä 2 Ei 1

Kommentit on suljettu.