Yhteystietoihin olemme listanneet henkilöstömme osoitteita ja puhelinnumeroita. Sähköpostiosoitteista kerrotaan, että sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi@riihimaki.fi. Emme ole kirjoittaneet työntekijöidemme sähköposteja nimillä, koska edelleenkin roskaposteja kokoavat robotit keräävät sähköpostilistoja ja täyttävät sähköpostilaatikoitamme turhilla roskaposteilla.

 

Olemme saaneet palautetta, että joillakin verkkopalvelun käyttäjille etusivu ei ole tullut näkyviin, mutta muut sivut kyllä. Tietohallinnostamme epäillään, että ongelmana voivat olla Internet Explorer -selaimen nimipalvelin-asetukset. Internet Explorer tallentaa näitä tietoja muistiin selaamisen nopeuttamiseksi – mutta tämä voi johtaa siihen että kun sivut siirtyvät toiselle palvelimelle, jää Internet Explorerille muistiin väärät tiedot.

Nämä tiedot voi helposti nollata käsin;

1) Paina Ctrl + Vaihto + Del

2) Eteen ponnahtavasta ikkunasta sinulla tulee olla valittuna ”Säilytä suosikkien sivustotiedot” sekä ”Väliaikaiset Internet-tiedostot ja sivustotiedostot”

3) Klikkaa lopuksi ”Poista”

4) Odottele pikku hetki. Selaimen pitäisi ilmoittaa, että tiedot on poistettu, joten etusivun pitäisi avautua.

Palaute on mielenilmaisu, jonka ei ole tarkoitus saattaa asiaa viralliseen käsittelyyn, vaan esimerkiksi kiinnittää huomiota mahdollisesti johonkin epäkohtaan tai toisaalta antaa kiitosta tai tuoda esiin uusi näkökulma. Palautetta voi antaa epävirallisesti niin sähköisesti kuin perinteisinkin menetelmin. Sähköisellä palautelomakkeella voi ottaa kantaa mihin tahansa kaupungin käsiteltävänä olevaan asiaan sekä esittää kysymyksiä.

Kuntalain 28 §:n mukaan kunnan asukkaalla on oikeus tehdä kunnan toimintaa koskevissa asioissa aloitteita, joilla asiat saatetaan viralliseen käsittelyyn. Aloite ohjataan sen viranomaisen käsiteltäväksi, jolle aloitteessa esitetty asia kunnassa kuuluu. Kunnan on ilmoitettava aloitteen tekijälle aloitteen johdosta suoritetut toimenpiteet. Asioita, joista aloitteen voi tehdä, ei ole rajattu. Aloitteella ei tarkoiteta kyselyjä, kannanottoja eikä henkilökohtaisia hakemuksia. Kuntalaisaloitteen voi tehdä aloitelomakkeella, kuntalaisaloite.fi.palvelussa tai sen voi lähettää kaupungin kirjaamoon.

Kyllä menee. Kun valitset palautelomakkeen alasvetovalikosta toimialan tai palvelun, jota palautteesi koskee, se kilahtaa vähintään kahden työntekijämme sähköpostiin. Jos olet ruksittanut kohdan, että haluat palautetta, vastaamme sinulle.

Sovelluksen lataaminen ja käyttäminen on asukkaalle ilmaista, ja se onnistuu joko

  • suoraan laitevalmistajien sovelluskaupoista (hakusanoilla ’Riihimäki – Mobiilikunta’)
  • osoitteesta www.mobiilikunta.fi.

Riihimäen mobiilisovellus on saatavilla iPhone-, Android- ja Windows Phone -laitteille. Sovellus toimii myös tietyissä tablet-laitteissa, mutta käyttöliittymägrafiikka on kuitenkin optimoitu älypuhelimille. Lue lisää Mobiilikunta-sovelluksesta.


OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 50 Ei 109 Kyllä 50 Ei 109