Yleinen

Riihimäkeläisten liikunta- ja hyvinvointipalveluiden käyttöä selvitetään robottipuheluilla

Riihimäen kaupunki soittaa asukkailleen robottipuhelun torstaina 3. joulukuuta. Puhelun avulla selvitetään asukkaiden kaupungin liikunta- ja hyvinvointipalveluiden käyttöä sekä heidän näkemyksiään niistä. Tuloksia hyödynnetään liikunta- ja hyvinvointipalveluiden kehittämisessä.

”Tällä kertaa kohderyhmänä ovat noin 35–55-vuotiaat asukkaat, sillä halusimme kysyä työikäisten näkemyksiä. Vuosittain näitä asioita kysytään seniori- ja erityisryhmäläisiltä”, vt. kaupunginjohtaja Mika Herpiö sanoo.

Robotti soittaa 3. joulukuuta kello 16.30 alkaen noin 2000 riihimäkeläiselle numerosta 09 4255 0326. Robotti ei soita salaisiin numeroihin tai numeroihin, joissa on markkinointikielto. Kaikilla kaupunkilaisilla on myös mahdollisuus soittaa itse robotille yllä mainittuun numeroon sunnuntaihin 6. joulukuuta asti. Takaisinsoittomahdollisuus aukeaa heti aamulla 3. joulukuuta. Puhelu toteutetaan vt. kaupunginjohtaja Mika Herpiön äänellä.

Puhelu on osa robottipuheluiden sarjaa, jonka avulla on kartoitettu kaupunkilaisten jaksamista koronan keskellä sekä heidän näkemyksiään esimerkiksi kaupungin palveluverkon osalta. Ensimmäisen robottipuhelun Riihimäki toteutti toukokuussa. Nyt soitettavan puhelun lisäksi toteutetaan vielä yksi robottipuhelu.

Robottipuhelut ovat osa Suomen itsenäisyyden juhlarahaston Sitran käynnistämää, koordinoimaa ja rahoittamaa hankekokonaisuutta, jossa kokeillaan robottipuhelutekniikkaa kuntalaisten kuulumisten ja palvelutarpeen selvittämiseen eri kunnissa.

Lisätietoja: 

Mika Herpiö
vt. kaupunginjohtaja
040 500 3345



OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 0 Ei 1 Kyllä 0 Ei 1

Kommentit on suljettu.