Kulttuuri ja vapaa-aika Yleinen

Riihimäen kaupunki ja Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy lisäävät kaupungin markkinointia

Riihimäen kaupunki ja Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy lanseeraavat Matkamessuilla uudet matkailupaketit, joilla halutaan houkutella kävijöitä sekä Suomesta että ulkomailta. Kotimaisille kävijöille paketit sopivat hyvin esimerkiksi tyky-päivien ohjelmaksi.

Lasipaketti on suunnattu erityisesti ulkomaalaisille matkailijoille. Paketti sisältää tunnin kiertoajelun kaupungilla sekä vierailut Suomen lasimuseossa, Lasistudiolla ja Hyttikorttelissa.

Taidepaketti sisältää tunnin kiertoajelun kaupungilla, vierailun taidemuseossa, teatterikierroksen ja vaihtuvan teatteriesityksen.

Patikointipaketit ovat pieniä retkiä kaupungilla ja sen ympäristössä. Paketteja on kolme: Hatlamminsuo, Kotipihan luonto sekä Riihimäen kaupunkinäkymiä, luontoa ja historiaa.

Metsästyspaketti sisältää opastetun kiertoajelun jälkeen opastetun kierroksen Suomen Metsästysmuseossa ja tutustumisen Riihimäen Sakon näyttelyyn sekä vierailun eräliike Eräkontissa.

Matkailupaketit on laadittu keväällä 2019 suuren suosion saavuttaneiden opaskurssien innoittamina.

”Haluamme pakettien avulla houkutella Riihimäelle kävijöitä, jotka eivät muutoin kaupunkiin löytäisi. Samalla pääsemme näyttämään heille, mitä kaikkea muuta Riihimäellä on tarjottavana”, matkailupakettien konseptoinnista vastannut Tiina Paukola kertoo.

Paukola toimii Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy:n matkailukoordinaattorina, ja hänen tehtävänään on nostaa Riihimäen matkailun profiilia. Osana tätä työtä kaupunki on mukana Western Lakeland -hankkeessa, jonka tavoitteena on houkutella Kanta-Hämeeseen ulkomaalaisia matkailijoita.

”Riihimäellä on monipuolisesti vetovoimaisia kohteita, jotka kiinnostavat kansainvälisestikin. Esimerkiksi lasimuseo teki vuonna 2019 viime vuosikymmenten kävijäennätyksen 37 278 kävijällä, jotka tulivat yli 30 maasta. Kiinnostusta Riihimäkeä kohtaan siis on. Nyt meidän on vain hyödynnettävä tilanne entistäkin aktiivisemmalla markkinoinnilla ja matkailupaketeilla”, elinvoimajohtaja Mika Herpiö toteaa.

Matkamessujen yhteydessä keskiviikkona 15.1. ulkomaalaisille vieraille suunnatussa Meet Finland -tapahtumassa Riihimäki markkinoi lasipakettia ja robotiikan esittelyjä. Matkailupakettien lisäksi robotiikan esittelyt on tuotteistettu niiden suuren suosion vuoksi. Vuoden 2017 jälkeen Riihimäellä on käynyt pitkälti yli sata vierailijaa tutustumassa robotiikan opetukseen.

”Robotiikan opetus herättää suurta mielenkiintoa ulkomailla, ja erityisesti Japanissa siitä ollaan hyvin kiinnostuneita. Esittelyihin on tulijoita jonoksi asti, joten kaupallistaminen oli esittelyjen jatkon kannalta ainoa vaihtoehto”, Tiina Paukola sanoo.

Robotiikka on Riihimäen kaupungin kärkihanke ja sitä opetetaan kaikille lapsille ja nuorille varhaiskasvatuksesta lukion loppuun asti.

Matkamessuilla julkaistaan myös uusi Parhaat Palat -esite. Vuosittain julkaistavaan esitteeseen on koottu Riihimäen, Lopin, Janakkalan, Hausjärven ja Hattulan tapahtumat ja nähtävyydet.

Lisätietoa matkailupaketeista löytyy kaupungin matkailun sivuilta.

Matkamessut järjestetään Helsingin messukeskuksessa 17.–19.1.2020. Riihimäen kaupunki osallistuu messuille Elinvoimaa Hämeeseen -osastolla yhdessä Hämeenlinnan ja Forssan kanssa. Matkamessuilla on vuosittain yli 60 000 kävijää.

Riihimäen Tilat ja kehitys Oy on Riihimäen kaupungin omistama toimitila-, elinkeino- ja kehitysyhtiö, jonka tarkoituksena on lisätä yritystyöpaikkojen määrää Riihimäellä.

Lisätiedot:

Mika Herpiö
elinvoimajohtaja
040 500 3345

Tiina Paukola
matkailukoordinaattori
040 652 2263
Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy


,

Asiasanat: matkailu

OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 0 Ei 0 Kyllä 0 Ei 0

Kommentit on suljettu.