Hallinto- ja konsernipalvelut Viestintä

Riihimäen kaupungin etusivu uudistuu

Riihimäen kaupungin verkkopalvelun, www.riihimaki.fi, etusivu uudistuu maanantaina 9. syyskuuta kello 13. Uudessa etusivussa on kiinnitetty huomiota visuaalisuuteen ja tiedotteiden ja kaupungin virtuaalisen asiakaspalvelijan Kunta-Katin aiempaa parempaan näkyvyyteen.

”Etusivun tehtävänä on auttaa kaupunkilaisia suunnistamaan kaupungin verkkopalvelussa. Samalla se on kuitenkin yksi kaupungin tärkeimmistä näyteikkunoista ja markkinointikanavista. Tämän vuoksi etusivun visuaalisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota”, Riihimäen viestintä- ja markkinointipäällikkö Mia Miettinen kertoo.

Uudella etusivulla on pääosassa kuvakaruselli, jossa tuodaan esille muun muassa kaupungin laaja museo- ja kulttuuritarjonta ja robotiikan opetus. Kuvakarusellin aiheet ja kuvat vaihtuvat vuoden aikana muutamaan otteeseen.

Uudella etusivulla on aiempaa enemmän tilaa kaupungin omille tiedotteille. Jatkossa etusivulla on kahden uutisnoston sijaan paikka kuudelle kuvalliselle nostolle. Myös Kunta-Katin rooli korostuu.

”Aiemmin Kunta-Kati on löytynyt ainoastaan etusivulta ja palveluiden pääsivuilta. Jatkossa Katin löytää kaikkien kaupungin sivujen oikeasta alareunasta. Kunta-Kati pystyy vastaamaan nykyisin reilusti yli tuhatta eri aihealuetta koskeviin kysymyksiin”, Miettinen sanoo.

Kaupungin verkkosivuston uudistus jatkuu, sillä syksyyn 2020 mennessä Riihimäen nettisivuista tehdään saavutettavat. Uudistustyö liittyy kolme vuotta sitten voimaan astuneeseen saavutettavuusdirektiiviin, jonka mukaan valtion ja kuntien verkkopalveluiden on oltava kaikkien kansalaisten käytettävissä, myös niiden, jotka käyttävät apuvälineitä verkossa asioidessaan.

 

Lisätietoja:
Viestintä- ja markkinointipäällikkö Mia Miettinen, Riihimäen kaupunki, p. 019 758 4016


,


OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 1 Ei 1 Kyllä 1 Ei 1

Kommentit on suljettu.