Hankkeessa suunnitellaan ja toteutetaan matalan kynnyksen liikuntatarjontaa, joka tavoittaa sekä ekonomisesti heikommassa asemassa olevia että kaikkia kuntalaisia. Pyrkimyksenä on tavoittaa vähän liikkuvia kuntalaisia ohjatun liikunnan pariin aikataulullisesti ja sisällöllisesti monipuolisella sekä hinnallisesti kohtuullisella tarjonnalla. Matalan kynnyksen liikuntatarjonnan on myös tarkoitus toimia yhtenä kohtana liikuntaneuvonnan palveluketjussa. Liikuntaneuvonnan osalta tarkoituksena on suunnitella ja pilotoida poikkihallinnollinen liikuntapolku ekonomisesti heikommassa asemassa olevien sekä vähän liikkuvien kuntalaisten terveyden edistämiseksi.

Alla on lueteltuna osittain tai kokonaan hankkeen kautta toteutettavat liikuntatoiminnot.

 

Avoimet tunnit

Avoimiin ryhmiin ei ole ennakkoilmoittautumista. Kevätkausi 13.1.2020 – 30.4.2020 (ei viikolla 8).

 

Kahvakuulaharjoittelu – peruttu kevään 2020 osalta

Kahvakuulaharjoittelu on tunti, jolla saat aikaan itsellesi hyvän mielen. Tunti sisältää lämmittelyn, lihaskunto-osuuden kahvakuulalla sekä loppuvenyttelyt. Tunti kehittää kestävyyttä, lihaskuntoa ja kehonhallintaa. Tällä tunnilla tehdään yksikertaisia, tehokkaita ja monipuolisia liikkeitä kahvakuulalla. Tunnilla laskeudutaan myös lattiatasoon. Ota oma alusta mukaan.

Maanantaisin klo 16.00–16.45
Harjunrinteen koulu, Kalevankatu 3, sisäänkäynti Harjunrinteen puolelta vanhan kaupungintalon puoleisesta päädystä.
Maksuton

 

Kuntotanssi (vain naisille) – peruttu kevään 2020 osalta

Kuntotanssitunti on mukaansa tempaava jumppatunti, jota tukevat lattarirytmit. Tunti sisältää lämmittelyn, tanssillisen osuuden, lyhyen lihaskunto-osuuden sekä loppuvenyttelyt. Tunti kehittää kestävyyttä, lihaskuntoa ja kehonhallintaa. Tällä tunnilla nautitaan musiikista ja tanssista. Tunnilla laskeudutaan myös lattiatasoon. Ota oma alusta mukaan.

Tiistaisin klo 16.00–16.45
Kalevantalo, Kalevankatu 5-11, sisäänkäynti Karan koulun puoleisesta päädystä.
Maksuton

 

Kehonhuolto – peruttu kevään 2020 osalta

Kokonaisvaltainen kehon hyvinvointia lisäävä tunti. Tunnilla tehdään monipuolisesti liikkuvuutta lisääviä ja kehoa avaavia liikkeitä sekä kehonhallintaa. Alussa kevyt ja helppo alkulämmittely, joka ei sisällä askelsarjoja. Tunnilla voidaan käyttää välineitä, esimerkiksi kuminauhaa, palloa, mattoa ja keppiä. Ota oma alusta mukaan.

Tiistaisin klo 17.00–17.45
Kalevantalo, Kalevankatu 5-11, sisäänkäynti Karan koulun puoleisesta päädystä.
Maksuton

 

Höntsäjalkapallo – peruttu kevään 2020 osalta

 

Tervetuloa nauttimaan liikunnasta pelailun merkeissä. Tunnilla pelataan rennolla asenteella jalkapalloa. Aikaisempaa kokemusta jalkapallosta ei tarvitse olla. Ohjatut höntsäpelit on suunnattu kaikille yli 15-vuotiaille.

Tiistaisin klo 16.30-17.30
Karan koulu, Kalevankatu 13-17
Maksuton

 

Kuntosaliharjoittelu nuorille

Harjoittelua uimahallin kuntosalilaitteilla. Suunnattu yli 16-vuotiaille nuorille, joilla on toimintakyvyn rajoitteita ja / tai haasteita eri elämäntilanteissa.

Tiistaisin klo 13.15–14.00
Uimahallin kuntosali, Salpausseläntie 16
Maksuton

 

Kuntopiiri – peruttu kevään 2020 osalta

Kuntopiirissä tehdään aikaa vastaan harjoitteita eri välineitä sekä kehon omaa painoa hyödyntäen. Tunti sisältää liikkeitä seisten ja lattialla, ja raskaisiin liikkeisiin on kevennetty vaihtoehto tarjolla. Ohjauksen alussa ja lopussa on yhteiset lämmittelyt ja venyttelyt.

Keskiviikkoisin klo 16.45–17.45
Karan koulun alasali, Kalevankatu 13-17
Maksuton

 

Muut liikuntatoiminnot

 

Naisten alkeisuimakoulu

Seuraava kurssi järjestetään syksyllä 2020.

 

Saunayoga®

Seuraava kurssi järjestetään syksyllä 2020.

 

Vireyttä liikunnasta! Avoin ja maksuton liikuntailtapäivä työttömille

tiistaisin klo 14.00 – 16.00
kevätkausi ajalla 7.1. – 26.5.2020
Riihimäen uimahalli (Salpausseläntie 16)

Työttömille suunnattu liikuntailtapäivä tarjoaa maksuttoman sisäänpääsyn uimaan ja kuntosalille. Toiminta on vapaata ja omaehtoista. Työttömyyttä tai henkilöllisyyttä ei tarvitse todistaa. Iltapäivään ilmoittaudutaan uimalan kassalla tiistaisin klo 13.45 – 14.30.

 

Palloilukurssi yli 65-vuotiaille – peruttu kevään 2020 osalta

tiistaisin klo 15.00-16.00 Urheilutalon liikuntasalissa (Pohjolankatu 6)

4.2.-28.4.2020

Kurssi on suunnattu henkilöille, jotka pystyvät kävelemään itsenäisesti. Sisältö koostuu helpoista pallopeleistä (esim. kävelysähly, jalkapallo, sulkapallo). Tunneilla liikutaan hyvässä hengessä, ja ennakko-osaamista ei tarvita. Lisätiedot ja ilmoittautuminen sunnuntaihin 19.1.2020 mennessä projektikoordinaattori Sari Pekkalalle p. 019 758 4747, sari.pekkala(at)riihimaki.fi.

 

Aikuisten alkeisuimakoulu – täynnä

tiistaisin klo 18.45-19.30 Riihimäen uimahallin vesijumppa-allas (Salpausseläntie 16)

17.3.-21.4.2020

Kurssin tavoitteena on veteen tottuminen, kastautuminen, kelluminen ja liukuminen.

 

Höntsäpelit naisille – täynnä

keskiviikkoisin klo 18.00-19.00 Karan koulun alasalissa (Kalevankatu 13-17)

22.1.-22.4.2020 (ei viikolla 8)

Haluaisitko pelailla joukkuelajeja, mutta seura puuttuu ja edellisestä liikuntakerrastakin on jo aikaa? Liikuntapalvelut järjestää naisille suunnatun höntsäpelikurssin keväällä 2020. Maksuton kurssi on tarkoitettu yli 18-vuotiaille työikäisille naisille. Höntsäpeleissä liikutaan hyvässä hengessä, ja pelaamisesta ei tarvitse olla ennakko-osaamista. Lisätiedot ja ilmoittautuminen sunnuntaihin 12.1.2020 mennessä projektikoordinaattori Sari Pekkalalle p. 019 758 4747 sari.pekkala@riihimaki.fi.

 

Kuntosalikurssi – täynnä

torstaisin klo 15.15-16.15 Urheilutalon kuntosalilla (Pohjolankatu 6)

16.1-23.4.2020, hinta 35€ / henkilö

Kurssi on suunnattu henkilöille, joilla ei ole aiempaa kuntosaliharjoittelutaustaa tai edellisestä kerrasta on useampi vuosi aikaa. Ryhmään pääsyn edellytyksenä on terveyden edistämiseen liittyvä elämäntapamuutos ja terveydelliset haasteet kuten elintapasairaudet. Kurssilla tehdään ohjatusti ja omatoimisesti voimaharjoittelua, ja jokaisen osallistujan eteneminen sekä toiveet arvioidaan yksilöllisesti. Tavoitteena on kehittää lihasvoimaa sekä antaa eväitä omatoimiseen harjoitteluun. Jokaiselle tehdään kurssin aikana soveltuvat lihaskuntotestit, ja harjoitusten aikana täytetään henkilökohtaista harjoituskorttia edistymisen arvioimiseksi.


OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 0 Ei 0 Kyllä 0 Ei 0