Kunta-Kati vastaa kuntalaisten kysymyksiin vuorokauden ympäri

Riihimäen kaupunki, Accenture ja teknologiayritys boost.ai aloittivat tammikuussa 2019  Kunta-Kati kulkevan tekoälykokeilun, jossa tekoäly tuodaan osaksi kaupungin asiakaspalvelua. Riihimäki on samalla ensimmäinen suomalainen kunta, jossa tekoälypohjainen virtuaaliassistentti neuvoo kuntalaisia vuorokauden ympäri.

Kunta-Kati käyttää tekoälyä kaupunkilaisten kysymysten ymmärtämisessä sekä uusien asioiden oppimisessa. Kaupungin työntekijöiden ohjauksessa toimiva Kunta-Kati oppii palvelemaan ihmisten tarpeita ja löytää yksilöllisiä ratkaisuja heidän ongelmiinsa.

Tekoäly ei korvaa aitoja asiakaspalvelukontakteja, mutta antaa Riihimäestä kiinnostuneille mahdollisuuden saada vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin vuorokauden ympäri. Samalla palvelussa kertyy tärkeää tietoa Riihimäen kaupungin työntekijöille siitä, millaisille palveluille on kysyntää ja mitkä asiat erityisesti askarruttavat kaupunkilaisia. Kunta-Katin taustalla on ainutlaatuinen tekoälyratkaisu, jonka on kehittänyt norjalainen teknologiayritys boost.ai.

Kunta-Katissa tietosuojasta pidetään tarkasti huolta. Kaupunkilaisten kanssa käytyjä keskusteluita käsitellään anonyymisti, jolloin kaikki henkilötietoihin viittaava data poistetaan ennen keskustelun tallentumista keskustelulokiin.

Lue lisää Riihimäen kaupungin tietosuojaselosteesta.

 

 


OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 0 Ei 0 Kyllä 0 Ei 0