Riihimäkeläiset näkevät museot tärkeinä kaupungin imagolle

Riihimäellä soitettiin kesäkuussa kaksi robottipuhelua, joiden avulla selvitettiin asukkaiden näkemyksiä kaupungin museoverkosta sekä paikallisten yrittäjien tilannetta koronaviruspandemian keskellä. Torstaina 4. kesäkuuta robotti soitti noin 11 000 riihimäkeläiselle kysyäkseen näkemyksiä museoverkosta. Puhelu tavoitti noin 5000 vastaajaa, joista 1098 vastasi koko kyselyyn. Vastaajista 73 prosenttia kertoi käyvänsä jossakin Riihimäen museossa vähintään kerran vuodessa. Muualla kuin Riihimäellä museossa … Lue lisää

Riihimäki soittaa kesäkuussa kaksi robottipuhelua

Riihimäen kaupunki toteuttaa kesäkuussa kaksi robottipuhelua. Puheluiden avulla kaupunki selvittää kaupunkilaisten ajatuksia museoverkosta ja yrittäjien ajatuksia heidän tilanteestaan. Kesäkuussa soitettavat puhelut ovat osa kahdeksan puhelun sarjaa. Palveluverkkouudistusta työstävä poliittinen ohjausryhmä hyödyntää museopuhelusta saatavia tietoja omassa työssään. Ohjausryhmän kokousmuistiot löytyvät kaupungin verkkosivuilta. Yrityspuhelun avulla kaupunki ja Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy kartoittavat paikallisten yrittäjien palvelutarpeita koronapandemian … Lue lisää

Riihimäen ensimmäiset robottipuhelut tavoittivat kaupunkilaiset hyvin

Tiistaina 12. toukokuuta robotti soitti 10 813 riihimäkeläiselle, joista tavoitettiin 5619. Kaikkiin kyselyn kysymyksiin vastasi 1443 asukasta. Aiemmin ilmoitettuun 14 000 soittoon ei puhelinnumeroiden saatavuuteen liittyvien teknisten seikkojen vuoksi päästy. Puheluiden avulla selvitettiin kaupunkilaisten kuulumisia ja jaksamista koronapandemian keskellä. ”Tavoitettujen ja koko kyselyn loppuun saattaneiden asukkaiden määrä on keskimääräistä parempi verrattuna vastaaviin puhelututkimuksiin. Jatkon kannalta on lupaavaa, … Lue lisää

Riihimäki selvittää kaupunkilaisten kuulumisia robottipuheluiden avulla

Riihimäki aloittaa toukokuussa kokeilun, jossa robottipuhelujen avulla selvitetään kaupunkilaisten ja yritysten kuulumisia ja jaksamista koronapandemian keskellä. Puheluiden tavoitteena on löytää uusia keinoja kartoittaa ja kysyä tilannetta sekä palveluntarvetta. Kokeilussa yhdistyvät kaupungin huoli asukkaistaan, kokeiluhenki ja digitalisaation mahdollisuudet. Riihimäen kaupunki toteuttaa tämän vuoden aikana vähintään kahdeksan robottipuhelukierrosta. Puheluiden aihepiirit, kohderyhmät ja tavoitteet vaihtelevat. Kaupungin tarkoituksena on … Lue lisää