Yleinen

Palautepalveluun tuli vuodessa yli tuhat palautetta

Riihimäen kaupungin palautepalvelun kautta on annettu vuodessa 1141 palautetta. Verkkosivuilla ja mobiilisovelluksena toimiva palautepalvelu otettiin Riihimäellä käyttöön 8. kesäkuuta 2020.

Kaupunkilaiset ovat antaneet eniten palautteita liikenteestä ja kaduista sekä ympäristöstä, luonnosta ja puistoista. Myös liikuntaa koskevia palautteita on tullut runsaasti.

”Kiitämme kaupunkilaisia lämpimästi kaikista saamistamme palautteista. Palautteiden saaminen on tärkeää, sillä ne ovat yksi keino, jolla voimme kehittää kaupungin toimintaa entistä paremmaksi ja parantaa asiakaspalvelua”, hallintopäällikkö Katja Törrönen sanoo.

Vuodessa tulleista palautteista suurin osa eli 529 palautetta liittyi liikenteeseen ja katuihin. Tässä palauteryhmässä yleisin palautetyyppi oli katujen kunnossapito, josta tuli 126 palautetta.

Toiseksi yleisin palauteaihe oli ympäristö, luonto ja puistot, josta tuli 252 palautetta. Tässä ryhmässä suurin osa palautteista koski puistoja, leikkipuistoja ja koirapuistoja, joista tuli 146 palautetta.

Kolmanneksi eniten palautetta saatiin kulttuurista, kirjastosta, museoista ja liikunnasta: 161 palautetta. Tässä pääryhmässä selkeästi suurin osa palautteista koski liikuntaa: 138 palautetta.

”Vaikka palautteita on tullut melko tasaisesti pitkin vuotta, esimerkiksi runsaat lumisateet nostivat katujen kunnossapitoon liittyvien palautteiden määrää ja syksyn pimenevät illat lisäsivät valaistukseen liittyvien palautteita”, paikkatietokoordinaattori Johanna Hyytinen sanoo.

Palautteet julkaistaan vastauksineen palautepalvelussa, mikäli palautteenantaja sallii julkaisun. Julkaistuja palautteita on nyt noin 258. Palautepalvelussa voi siis lukea aihepiireittäin jo annettuja palautteita, mikä lisää kaupungin toiminnan avoimuutta. Kaikissa palautetyypeissä julkaisun salliminen ei kuitenkaan ole mahdollista. Palautteeseen voi myös liittää kuvan ja sijaintitiedon.

”Julkaistujen palautteiden määrä on vähäisempi kuin saatujen palautteiden määrä. Vaikka kaikkien palautteiden julkaiseminen ei ole mahdollista, tavoitteenamme on saada julkaistujen palautteiden määrä isommaksi”, Törrönen sanoo.

Riihimäen kaupunki lupaa vastata saamiinsa palautteisiin kolmessa päivässä. Tämä lupaus on pitänyt hyvin.

”Seuraamme palautteiden määrää, tyyppiä ja vastausaikojen täyttymistä aktiivisesti. Kuluneen vuoden aikana keskimääräinen vastausaika on ollut kaksi päivää ja kymmenen tuntia. Vastausaika on venynyt pidemmäksi vain muutamissa poikkeustapauksissa”, Törrönen kertoo.

Palautepalvelu toimii Riihimäen kaupungin verkkosivuilla osoitteessa: palaute.riihimaki.fi ja palvelun voi ladata puhelimeen Trimble Feedback -sovelluksena.

”Kannustamme kaupunkilaisia antamaan runsaasti erilaisia palautteita. Palautepalvelu on mainio keino osallisuuteen ja vuorovaikutukseen kaupungin kanssa”, Törrönen kannustaa.

Lisätiedot:

Katja Törrönen, hallintopäällikkö, puh: 040 330 4011

Johanna Hyytinen, paikkatietokoordinaattori, puh: 050 500 1613

 



OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 0 Ei 1 Kyllä 0 Ei 1

Kommentit on suljettu.